Shipit till WooCommerce

100+ transportörer, ombudsväljare, orderhantering med automatisering. Skriv ut fraktetiketter, spåra sändningar & hantera returer. Allt tillgänglig direkt i WooCommerce!

Det bästa av allt? Pluginet är GRATIS för e-handlare!

I samarbete med
"Great app that works. You get help to get everything in place and good support. Can really recommend this one."

"EXCELLENT service! I recommend everybody to use this app if they need to integrate nShift with Shopify."
"At the moment i'm very happy! It just works! - Alex"

Våra extensions är installerade av 500+ företag

Ett helt nytt

Populära transportörer, fraktsätt & ombudsväljare

Shipit har 100+ anslutna transportörer och lägger ständigt till nya. Fraktmetoder, fraktsätt & fraktregler ställer du enkelt in direkt i WooCommerce precis som vanligt. Du kan även ge dina kunder möjlighet att välja utlämningsställe i din kassa genom att aktivera ombudsväljaren vid konfiguration av ett fraktsätt.

All order- & frakthanteringen hanteras direkt i WooCommerce.

"Great app that works. You get help to get everything in place and good support. Can really recommend this one."

Camilla

CEO, Gavelo

"Great app that I used for integration between nShift and Shopify. Offers no up-front fees (that you get if you go directly through nShift), and EXCELLENT service! I recommend everybody to use this app if they need to integrate nShift with Shopify."

Lisa

Owner, Nibye

Fraktväljare & automatiserad orderhantering

Shipit till WooCommerce är en fraktväljare som spar dig tid vid frakt- och orderhantering genom automatisering av orderflödet och skapande av fraktetiketter. Du spar även pengar då Shipit till WooCommerce är GRATIS för e-handlare att ladda ner och använda.

Har du precis startat din e-handel eller inte haft tid att ta beslut om vilka transportörer och fraktsätt du vill använda kan du använda Shipits avtal till du har allt på plats.

Ladda ner pluginet, skapa ett konto hos Shipit och kom igång direkt!


100+ populära transportörer & fraktsätt

Enkel konfiguration av fraktregler

Ombudsväljare & stöd för leverans till paketbox

Möjlighet att automatisering av orderflödet

100+ populära fraktsätt för e-handel & GRATIS plugin

Shipit pluginet från Oktagon stödjer alla transportörer, fraktmetoder och fraktsätt som finns tillgängliga i Shipits tjänst. Shipit lägger kontinuerligt till nya transportörer och har i dagsläget stöd för 100+ populära transportörer. Tack vare ett nära samarbete med Shipit har vi möjlighet att erbjuda en lösning där e-handlaren inte betalar för varken plugin eller den licensen som krävs och använder en så kallad användningsbaserad betalning.

Stöd för samtliga 100+ populära transportörer & fraktsätt

Snabb och enkel installation via onboarding

Inga kostnader för pluginet eller licens

Användningsbaserad betalning

Vad skiljer de nya nShift Delivery paketen åt?

nShift lanserade 1:a januari 2022 sina nya paket Essential, Professional och Premium.
Priset för respektive alternativ påverkas av mängden funktioner, antal sändningar som e-handlaren skickar per år samt antalet transportörer e-handlaren vill använda sig av.
Klicka på knappen nedan för att jämföra de olika paketen!

JÄMFÖR PAKETEN

Vad skiljer de nya nShift Checkout paketen åt?

nShift lanserade 1:a januari 2022 sina nya paket Essential, Professional och Premium.
Priset för respektive alternativ påverkas av mängden funktioner, antal sändningar som e-handlaren skickar per år samt antalet transportörer e-handlaren vill använda sig av.
Klicka på knappen nedan för att jämföra de olika paketen!

JÄMFÖR PAKETEN

Priser för PostNord Ship Connect

Du har 14-dagars gratis provperiod oavsett ditt val av licens.

Månadslicens
Startkostnad 2500SEK exkl. moms tillkommer
250 sek
Inkluderar:
Licens för en domän
Licens för utvecklingsservrar
14-dagar GRATIS provperiod
Månadsvis betalning via Stripe
Uppdateringar under licensperioden
30-dagars support via chat, e-mail
Tillgång till Helpdesk
Tillgång till videos & guider
TESTA POSTNORD SHIP CONNECT GRATIS I 14 DAGAR
12 månaders licens
Startkostnad 2500 SEK exkl. moms tillkommer
2500 sek
Spara 20% med årsvis betalning
Inkluderar:
Licens för en domän
Licens för utvecklingsservrar
14-dagar GRATIS provperiod
Månadsvis betalning via Stripe
Uppdateringar i 12 månader
30-dagars support via chat, e-mail
Tillgång till Helpdesk
Tillgång till videos och guider
TESTA POSTNORD SHIP CONNECT GRATIS I 14 DAGAR

Mer om PostNord Ship Connect

PostNord Ship Connect till WooCommerce stöder alla fraktalternativ för e-handel tillgängliga i Skicka Direkt Business. Nedan kan se några av de funktioner pluginet har. Du kan även titta på videon om pluginet.

Exempel på funktioner:
Konfigureras genom Postnords portal
Stöd för alla fraktsätt för e-handel
Visa ombud & paketbox på karta
Stöd för hämta i butik
Automatisk orderhantering
Boka eller reservera en sändning
Byte av fraktmetod & fraktsätt på order
Byte av ombud & postbox på order
Skriv ut etiketter direkt i WooCommerce
Spåra paket direkt i WooCommerce
Spåra paket direkt i WooCommerce
Spåra paket direkt i WooCommerce

Vanliga frågor innan köp

Vilka fraktmetoder och fraktsätt kan välja?

Leverans till utlämningsställe (Ombud el. paketbox)
MyPack Collect (inkl. Business, DPD)
Rek (inkl. Business, International, 2000, 10000, 20000)

Leverans till dörr (med stöd för portkod)
MyPack Home (inkl. DPD)
Parcel (inkl. Business, DPD)
Varubrev Ekonomi (inkl. Business)
Varubrev 1:a klass (inkl. Business)

Leverans till brevlåda
MyPack Home Small (inkl. Business)
Spårbart Brev utrikes (inkl. Business)
Varubrev utrikes (inkl. Business)

Hämta i butik
Pick up in store - Erbjud dina kunder att själva hämta ordern i butik eller lagershop.

OBS! Detta alternativ konfigureras och aktiveras i PostNord-portalen, men leveransen hanteras av e-handlaren.

Hur ställer jag in fraktsätten jag vill använda?

Du ställer in fraktsätten i PostNord "Skicka Direkt Business". Det är PostNords nya Portal som ersätter PacSoft. Under fliken E-handel ställer du in din butik, fraktmetoder och fraktsätt. Där kan du även aktivera olika frakttillägg och fraktregler.

Kan jag önska en funktion som jag saknar?

Självklart, enklast är det att kontakta oss via chatten. Vi går igenom alla förslag internt och med PostNord. Och blir de godkända planeras de in i vår roadmap.

Ingår installation?

Nej, installation ingår inte utan kostar extra, kontakta support för aktuellt pris. De flesta klarar av att installera den på egen hand då själva installationen är rätt enkel. Det finns också information i vår Helpdesk och även en installationsvideo. Vi hjälper också gärna till att svara på frågor som dyker upp längs vägen.

Kan jag betala mot faktura?

Nej, vi använder och av Stripe kortbetalning och ibland PayPal. Alla nya kunder har dock 14-dagars provperiod, och ditt kort debiteras först efter 14-dagar. Du kan alltså testa produkten i lugn och ro och är du inte nöjd kan du avsluta provperioden.

Priser för nShift Checkout till Shopify

Du har 14-dagars gratis provperiod oavsett ditt val av licens.

Månadsvis
14-dagar GRATIS provperiod ingår
$49
Spar 20% med årsvis betalning
Inkluderar:
Obegränsat orderhantering
Hjälp med att konfigurera fraktsätt
Support direkt av utvecklarna
Tillgång till Helpdesk
Tillgång till videos & guider
Kom-igång-möte (valfritt)
TESTA NSHIFT CHECKOUT GRATIS I 14 DAGAR
Usage based - 100st ordrar
Paket om 100st ordrar, fyll på vid behov
$27
Fyll på med fler när det behövs
Inkluderar:
Hantering av 100st ordrar
Hjälp med att konfigurera fraktsätt
Fri support direkt av utvecklarna
Kom-igång-möte (valfritt)
Tillgång till Helpdesk
Tillgång till videos & guider
TESTA NSHIFT CHECKOUT GRATIS I 14 DAGAR

Mer om nShift Checkout till Shopify

Nedan kan du se några av de funktioner appen har. Du kan även titta på Youtube-videon.

Exempel på funktioner:
Stöd för 100+ transportörer
Stöd för ombud & paketboxar
Automatisk orderhantering
Boka eller reservera en sändning
Skriv ut fraktetiketter direkt i Shopify
Skriv ut returetiketter direkt i Shopify
Returkonfigurator
Spåra sändningar direkt i Shopify

Vanliga frågor innan köp

Hur ställer jag in fraktsätten jag vill använda?

Du ställer in fraktsätten i nShift portalen. Logga in och klicka på fliken Underhåll i huvudmenyn väljer du Fraktcheckout. Där kan du ställa in fraktmetoder, fraktsätt och fraktregler.

Ingår installation?

Ja, vi hjälper dig komma igång med appen genom att ge dig stöd under konfigurationen av appen och fraktsätt i nShift portalen. Samt berättar om vilka ändringar du måste göra i din butik för att komma igång med appen och nShift Checkout. Det finns också information i vår Helpdesk och även en installationsvideo på vår Youtube-kanal. Vi finns alltid tillgängliga via chat om frågor dyker upp längs vägen.

Vilken version av Shopify måste jag ha för att använda er Shopify app?

Shopify har några krav för att man ska kunna hämta in fraktsätt från externa system, men det har inget med versionen av Shopify att göra. Det går bra att använda Basic men i samtliga fall måste du aktivera Carrier based shipping rates via inställningarna i din butik.

För att kunna aktivera det har de som krav att man betalar Shopify abonnemanget per år. Du kan alltså inte ha månadsvis betalning.

Efter att du ändrat till årsvis betalning måste du kontakta Shopify och be dem aktivera Carrier based shipping rates. Det tar ca 24-48 timmar innan det aktiverats (under tiden kan du konfigurera dina fraktsätt i nShift portalen) därefter kan du se nShifts fraktsätt i din butik.

Hur fungerar Usage based?

Valet Usage based innebär att du "laddar" appen 100st orderhanteringar ungefär på samma sätt som du laddar ett kontantkort för en mobiltelefon. När du hanterat 100st ordrar måste appen laddas på igen för att kunna hantera fler.

Kan jag önska en funktion som jag saknar?

Självklart, enklast är det att kontakta oss via chatten. Vi går igenom alla förslag internt och blir de godkända planeras de in i vår roadmap.

Priser för nShift Checkout till WooCommerce

Du har 14-dagars gratis provperiod oavsett ditt val av licens.

Månadslicens
Startkostnad 1490 SEK exkl. moms tillkommer
399 sek
Inkluderar:
Licens för en domän
Licens för utvecklingsservrar
14-dagar GRATIS provperiod
Månadsvis betalning via Stripe
Uppdateringar under licensperioden
30-dagars support via chat, e-mail
Tillgång till Helpdesk
Tillgång till videos & guider
TESTA NSHIFT CHECKOUT GRATIS I 14 DAGAR
12 månaders licens
14-dagars GRATIS provperiod.
3990 sek
Spara 40% med årsvis betalning
Inkluderar:
Licens för en domän
Licens för utvecklingsservrar
14-dagar GRATIS provperiod
Årsvis betalning via Stripe
Uppdateringar i 12 månader
30-dagars support via chat, e-mail
Tillgång till Helpdesk
Tillgång till videos och guider
TESTA NSHIFT CHECKOUT GRATIS I 14 DAGAR

nShift Checkout till WooCommerce

nShift Checkouttill WooCommerce stödjer över 100+ populära transportörer och fraktalternativ.

Exempel på funktioner:
Konfigureras genom nShifts portal
Stöd för alla fraktsätt för e-handel
Visa ombud & paketbox på karta
Stöd för hämta i butik
Automatisk orderhantering
Boka eller reservera en sändning
Byte av fraktmetod & fraktsätt på order
Byte av ombud & paketbox på order
Skriv ut etiketter direkt i WooCommerce
Spåra paket direkt i WooCommerce
Spåra paket direkt i WooCommerce
Spåra paket direkt i WooCommerce

Vanliga frågor innan köp

Vilka fraktmetoder och fraktsätt kan välja?

nShift Checkout har 100+ populära transportörer och fraktsätt. Du använder dina egna kundnummer som du har skaffat hos respektive transportören anger dina kundnumret i nShift portalen under konfigurationen‍

Hur väljer jag transportörer, fraktsätt och fraktregler jag vill använda?

Du ställer in fraktsätten i nShifts portalen. Under fliken underhåll och fraktcheckout ställer du in dina checkout, fraktmetoder och fraktsätt. Där kan du även aktivera olika frakttillägg och fraktregler.

Kan jag önska en funktion som jag saknar?

Självklart, enklast är det att kontakta oss via chatten. Och blir de godkända planeras de in i vår roadmap.

Ingår installation?

Nej, installation ingår inte utan kostar extra, kontakta support för aktuellt pris. De flesta klarar av att installera den på egen hand då själva installationen är rätt enkel. Det finns också information i vår Helpdesk och även en installationsvideo. Vi hjälper också gärna till att svara på frågor som dyker upp längs vägen.

Kan jag betala mot faktura?

Nej, vi använder och av Stripe kortbetalning och ibland PayPal. Alla nya kunder har dock 14-dagars provperiod, och ditt kort debiteras först efter 14-dagar. Du kan alltså testa produkten i lugn och ro och är du inte nöjd kan du avsluta provperioden.

Priser för nShift Delivery till WooCommerce

Du har 14-dagars gratis provperiod oavsett ditt val av licens.

Månadslicens
Startkostnad 1490SEK exkl. moms tillkommer
399 sek
Inkluderar:
Licens för en domän
Licens för utvecklingsservrar
14-dagar GRATIS provperiod
Månadsvis betalning via Stripe
Uppdateringar under licensperioden
30-dagars support via chat, e-mail
Tillgång till Helpdesk
Tillgång till videos & guider
TESTA NSHIFT CHECKOUT GRATIS I 14 DAGAR
12 månaders licens
14-dagars GRATIS provperiod
3990 sek
Spara 20% med årsvis betalning
Inkluderar:
Licens för en domän
Licens för utvecklingsservrar
14-dagar GRATIS provperiod
Månadsvis betalning via Stripe
Uppdateringar i 12 månader
30-dagars support via chat, e-mail
Tillgång till Helpdesk
Tillgång till videos och guider
TESTA NSHIFT CHECKOUT GRATIS I 14 DAGAR

Mer om nShift Delivery

nShift Delivery till WooCommerce stöder alla över 800+ populära transportörer och fraktalternativ. Nedan kan se några av de funktioner pluginet har.

Exempel på funktioner:
Konfigureras direkt i pluginet
Stöd för 800+ transportörer
Utskrift av fraktetiketter
Tulldokument
Automatisk orderhantering
Boka eller reservera en sändning
Stöd för hämta i butik
Spåra paket direkt i WooCommerce
Spåra paket direkt i WooCommerce
Spåra paket direkt i WooCommerce

Vanliga frågor innan köp

Vilka fraktmetoder och fraktsätt kan välja?

nShift Delivery stödjer alla populära transportörer och fraktsätt. Du använder dina egna kundnummer som du har skaffat hos respektive transportör, sen anger du dem i nShift portalen under konfigurationen.

Hur väljer jag transportörer, fraktsätt och fraktregler jag vill använda?

Du ställer in fraktsätten i nShifts Delivery pluginet. Under fliken underhåll i nShift portalen kan du ange en eller flera avsändare. En avsändare är alltså ditt företag. På samma sida kan du även lägga in de transportörer och kundnummer du har hos dem.

Kan jag önska en funktion som jag saknar?

Självklart, enklast är det att kontakta oss via chatten. Och blir de godkända planeras de in i vår roadmap.

Ingår installation?

Nej, installation ingår inte utan kostar extra, kontakta support för aktuellt pris. De flesta klarar av att installera den på egen hand då själva installationen är rätt enkel. Det finns också information i vår Helpdesk och även en installationsvideo. Vi hjälper också gärna till att svara på frågor som dyker upp längs vägen.

Kan jag betala mot faktura?

Nej, vi använder och av Stripe kortbetalning och ibland PayPal. Alla nya kunder har dock 14-dagars provperiod, och ditt kort debiteras först efter 14-dagar. Du kan alltså testa produkten i lugn och ro och är du inte nöjd kan du avsluta provperioden.

Priser - nShift Delivery till Magento 2

Du har 14-dagars gratis provperiod oavsett ditt val av licens.

Månadslicens
Startkostnad 1490SEK exkl. moms tillkommer
499 sek
Inkluderar:
Licens för en domän
Licens för utvecklingsservrar
14-dagar GRATIS provperiod
Månadsvis betalning via Stripe
Uppdateringar under licensperioden
30-dagars support via chat, e-mail
Tillgång till Helpdesk
Tillgång till videos & guider
TESTA NSHIFT DELIVERY GRATIS I 14 DAGAR
12 månaders licens
14-dagars GRATIS provperiod
4990 sek
Spara över 20% med årsvis betalning
Inkluderar:
Licens för en domän
Licens för utvecklingsservrar
14-dagar GRATIS provperiod
Månadsvis betalning via Stripe
Uppdateringar i 12 månader
30-dagars support via chat, e-mail
Tillgång till Helpdesk
Tillgång till videos och guider
TESTA NSHIFT DELIVERY GRATIS I 14 DAGAR

Mer om nShift Delivery till M2

nShift Delivery till Magento 2 stöder alla över 800+ populära transportörer och fraktalternativ. Nedan kan se några av de funktioner pluginet har.

Exempel på funktioner:
Konfigureras direkt i pluginet
Stöd för 800+ transportörer
Utskrift av fraktetiketter
Tulldokument
Automatisk orderhantering
Boka eller reservera en sändning
Stöd för hämta i butik
Spåra paket direkt i Magento 2
Spåra paket direkt i WooCommerce
Spåra paket direkt i WooCommerce

Vanliga frågor innan köp

Vilka fraktmetoder och fraktsätt kan välja?

nShift Delivery stödjer alla populära transportörer och fraktsätt. Du använder dina egna kundnummer som du har skaffat hos respektive transportör, sen anger du dem i nShift portalen under konfigurationen.

Hur väljer jag transportörer, fraktsätt och fraktregler jag vill använda?

Du ställer in fraktsätten i nShifts Delivery pluginet. Under fliken underhåll i nShift portalen kan du ange en eller flera avsändare. En avsändare är alltså ditt företag. På samma sida kan du även lägga in de transportörer och kundnummer du har hos dem.

Kan jag önska en funktion som jag saknar?

Självklart, enklast är det att kontakta oss via chatten. Och blir de godkända planeras de in i vår roadmap.

Ingår installation?

Nej, installation ingår inte utan kostar extra, kontakta support för aktuellt pris. De flesta klarar av att installera den på egen hand då själva installationen är rätt enkel. Det finns också information i vår Helpdesk och även en installationsvideo. Vi hjälper också gärna till att svara på frågor som dyker upp längs vägen.

Kan jag betala mot faktura?

Nej, vi använder och av Stripe kortbetalning och ibland PayPal. Alla nya kunder har dock 14-dagars provperiod, och ditt kort debiteras först efter 14-dagar. Du kan alltså testa produkten i lugn och ro och är du inte nöjd kan du avsluta provperioden.

Priser för PostNord Ship Connect

Du har 14-dagars gratis provperiod oavsett ditt val av licens.

Månadslicens
Startkostnad 3990 SEK exkl. moms tillkommer
250 sek
Inkluderar:
Licens för en domän
Licens för utvecklingsservrar
14-dagar GRATIS provperiod
Månadsvis betalning via Stripe
Uppdateringar under licensperioden
30-dagars support via chat, e-mail
Tillgång till Helpdesk
Tillgång till videos & guider
TESTA POSTNORD SHIP CONNECT GRATIS I 14 DAGAR
12 månaders licens
Startkostnad 3990 SEK exkl. moms tillkommer
2500 sek
Spara 20% med årsvis betalning
Inkluderar:
Licens för en domän
Licens för utvecklingsservrar
14-dagar GRATIS provperiod
Månadsvis betalning via Stripe
Uppdateringar i 12 månader
30-dagars support via chat, e-mail
Tillgång till Helpdesk
Tillgång till videos och guider
TESTA POSTNORD SHIP CONNECT GRATIS I 14 DAGAR

PostNord Ship Connect till Magento 2

PostNord Ship Connect till Magento 2 stöder alla fraktalternativ för e-handel tillgängliga i Skicka Direkt Business.

Exempel på funktioner:
Konfigureras genom Postnords portal
Stöd för alla fraktsätt för e-handel
Visa ombud & paketbox på karta
Stöd för hämta i butik
Automatisk orderhantering
Boka eller reservera en sändning
Byte av fraktmetod & fraktsätt på order
Byte av ombud & paketbox på order
Skriv ut etiketter direkt i Magento 2
Spåra paket direkt i Magento 2
Spåra paket direkt i WooCommerce
Spåra paket direkt i WooCommerce

Vanliga frågor innan köp av PostNord Ship Connect för M2

Vilka fraktmetoder och fraktsätt kan välja?

Leverans till utlämningsställe (Ombud el. paketbox)
MyPack Collect (inkl. Business, DPD)
Rek (inkl. Business, International, 2000, 10000, 20000)

Leverans till dörr (med stöd för portkod)
MyPack Home (inkl. DPD)
Parcel (inkl. Business, DPD)
Varubrev Ekonomi (inkl. Business)
Varubrev 1:a klass (inkl. Business)

Leverans till brevlåda
MyPack Home Small (inkl. Business)
Spårbart Brev utrikes (inkl. Business)
Varubrev utrikes (inkl. Business)

Hämta i butik
Pick up in store - Erbjud dina kunder att själva hämta ordern i butik eller lagershop.

OBS! Detta alternativ konfigureras och aktiveras i PostNord-portalen, men leveransen hanteras av e-handlaren.

Hur ställer jag in fraktsätten jag vill använda?

Du ställer in fraktsätten i PostNord "Skicka Direkt Business". Det är PostNords nya Portal som ersätter PacSoft. Under fliken E-handel ställer du in din butik, fraktmetoder och fraktsätt. Där kan du även aktivera olika frakttillägg och fraktregler.

Kan jag önska en funktion som jag saknar?

Självklart, enklast är det att kontakta oss via chatten. Vi går igenom alla förslag internt och med PostNord. Och blir de godkända planeras de in i vår roadmap.

Ingår installation?

Nej, installation ingår inte utan kostar extra, kontakta support för aktuellt pris. De flesta klarar av att installera den på egen hand då själva installationen är rätt enkel. Det finns också information i vår Helpdesk och även en installationsvideo. Vi hjälper också gärna till att svara på frågor som dyker upp längs vägen.

Kan jag betala mot faktura?

Nej, vi använder och av Stripe kortbetalning och ibland PayPal. Alla nya kunder har dock 14-dagars provperiod, och ditt kort debiteras först efter 14-dagar. Du kan alltså testa produkten i lugn och ro och är du inte nöjd kan du avsluta provperioden.

Priser för nShift Checkout till M2

Du har 14-dagars gratis provperiod oavsett ditt val av licens.

Månadslicens
Startkostnad 1490 SEK exkl. moms tillkommer
499 sek
Inkluderar:
Licens för en domän
Licens för utvecklingsservrar
14-dagar GRATIS provperiod
Månadsvis betalning via Stripe
Uppdateringar under licensperioden
30-dagars support via chat, e-mail
Tillgång till Helpdesk
Tillgång till videos & guider
TESTA NSHIFT CHECKOUT GRATIS I 14 DAGAR
12 månaders licens
14-dagars GRATIS provperiod ingår
4990 sek
Spara över 25% med årsvis betalning
Inkluderar:
Licens för en domän
Licens för utvecklingsservrar
14-dagar GRATIS provperiod
Årsvis betalning via Stripe
Uppdateringar i 12 månader
30-dagars support via chat, e-mail
Tillgång till Helpdesk
Tillgång till videos och guider
TESTA NSHIFT CHECKOUT GRATIS I 14 DAGAR

nShift Checkout till Magento 2

nShift Checkout till Magento 2 stöder alla populära fraktalternativ för e-handel. Nedan kan se några av de funktioner modulen har.

Exempel på funktioner:
Konfigureras genom nShift portal
Stöd för alla fraktsätt för e-handel
Visa ombud & paketbox på karta
Stöd för hämta i butik
Automatisk orderhantering
Boka eller reservera en sändning
Byte av fraktmetod & fraktsätt på order
Byte av ombud & paketbox på order
Skriv ut etiketter direkt i Magento 2
Spåra paket direkt i Magento 2
Spåra paket direkt i WooCommerce
Spåra paket direkt i WooCommerce

Vanliga frågor innan köp

Vilka fraktmetoder och fraktsätt kan välja?

nShift Checkout har 100+ populära transportörer och fraktsätt. Du använder dina egna kundnummer som du har skaffat hos respektive transportören anger dina kundnumret i nShift portalen under konfigurationen

Hur ställer jag in fraktsätten jag vill använda?

Du ställer in fraktsätten i nShift portalen där du även lägger till transportörer, fraktmetoder och fraktsätt. Där kan du även aktivera olika frakttillägg och fraktregler.

Kan jag önska en funktion som jag saknar?

Självklart, enklast är det att kontakta oss via chatten. Vi går igenom alla förslag internt och blir de godkända planeras de in i vår roadmap.

Ingår installation?

Nej, installation ingår inte utan kostar extra, kontakta support för aktuellt pris. De flesta klarar av att installera den på egen hand då själva installationen är rätt enkel. Det finns också information i vår Helpdesk och även installationsvideos. Vi hjälper också gärna till att svara på frågor som dyker upp längs vägen.

Kan jag betala mot faktura?

Nej, vi använder och av Stripe kortbetalning och ibland PayPal. Alla nya kunder har dock 14-dagars provperiod, och ditt kort debiteras först efter 14-dagar. Du kan alltså testa produkten i lugn och ro och är du inte nöjd kan du avsluta provperioden.

Shipit till WooCommerce

Pluginet och licensen kan laddas ner utan kostnad. Transportörernas fraktpriser tillkommer enligt
de avtalspriser du har. Shipit tar ut en användarbaserad kostnad om 2 SEK per order.

Lifetime license
Pluginet är helt kostnadsfritt


Free
Inkluderar:
Licens för en domän & multisite
Licens för utvecklingsserver & staging
Uppdateringar under licensperioden
Support via helpdesk, chat, e-mail
Tillgång till rabatterade avtalspriser (frivilligt)
Tillgång till videos & guider (Kommer snart!)
TESTA SHIPIT GRATIS I 14 DAGAR
12 månaders licens
14-dagars GRATIS provperiod ingår
0 sek
Spara över 25% med årsvis betalning
Inkluderar:
Licens för en domän
Licens för utvecklingsservrar
14-dagar GRATIS provperiod
Årsvis betalning via Stripe
Uppdateringar i 12 månader
30-dagars support via chat, e-mail
Tillgång till Helpdesk
Tillgång till videos och guider
TESTA SHIPIT GRATIS I 14 DAGAR

SHIPIT till WooCommerce

Shipit till WooCommerce har stöd för de populäraste fraktalternativen för e-handel. Nedan kan se några av de funktioner modulen har.

Exempel på funktioner:
Konfigureras genom direkt i WooCommerce
Stöd för 100+ transportörer
Visa ombud & paketbox
Stöd för hämta i butik
Automatisk orderhantering
Boka eller reservera en sändning
Byte av fraktmetod & fraktsätt på order
Byte av ombud & paketbox på order
Skriv ut etiketter direkt i WooCommerce
Spåra paket direkt i WooCommerce
Spåra paket direkt i WooCommerce
Spåra paket direkt i WooCommerce

Vanliga frågor

Vilka fraktmetoder och fraktsätt kan välja?

Shipit har 100+ populära transportörer och fraktsätt, för komplett lista kan du besöka shipit.se. Du kan använda dina egna kundnummer som du har skaffat hos respektive transportören eller använda dig av Shipits kundnummer.

Hur konfigurerar jag fraktsätten jag vill använda?

Du väljer och konfigurerar dina fraktsätt precis som du brukar göra i WooCommerce. d.v.s. under inställningar i menyn. När du konfigurerar ett fraktsätt kan du samtidigt ställa in dina fraktregler.

Kan jag önska en funktion som jag saknar?

Självklart, enklast är det att kontakta oss via chatten. Vi går igenom alla förslag internt och blir de godkända planeras de in i vår roadmap.

Ingår installation?

Nej, installation ingår inte utan kostar extra, kontakta support för aktuellt pris. De flesta klarar av att installera den på egen hand då själva installationen är rätt enkel. Det finns också information i vår Helpdesk. Vi hjälper också gärna till att svara på frågor som dyker upp längs vägen.

Kan jag betala mot faktura?

Nej, eftersom Shipit pluginet är gratis behöver du inte betala något för att ladda ner pluginet. Vill du ha installationshjälp eller specialanpassa pluginet går det att betala med Stripe kortbetalning och PayPal.

Vill du veta mer om Shipit eller boka en genomgång?

Boka en produktgenomgång eller ställ dina frågor via vår chat.

Vad är skillnaden mellan DHL Multishipping och nShift Web-TA Base?

DHL Multishipping
blir nShift TMS-base

Tekniskt sett är det ingen skillnad eftersom båda bokningssidorna tillhör
samma plattform. Du kommer även kunna använda ditt tidigare DHL Shipping-plugin till
WooCommerce & modulen Magento 2. Du måste dock byta tjänst.

nShift DHL/TMS-base

Sändningar
Skapade sändningar per månad
Avgift
Avgift för nShift TMS-Base per månad
Premium
price
SEK / Månad
Innehåller en transportör som standard, välj din volymnivå av paket för att fortsätta*
Sändningar
Skapade sändningar per månad
Avgift
Avgift för nShift TMS-Base per månad
0 - 10
GRATIS
11 - 50
69 SEK
51 - 100
99 SEK
101 - 200
199 SEK
201 - 300
299 SEK
301 - 500
499 SEK
501 - 1000
999 SEK
1001 - 1500
1 499 SEK
1501 - 3000
2 999 SEK
3001 - 10000
3 999 SEK

DHL/TMS-Base FAQs

Den 31 maj 2022 stänger DHL Multishipping. Du som har ett plugin eller modul från Oktagon/Mediastrategi behöver inget nytt plugin utan kan använda det tidigare. Du måste dock byta till t.ex. nShift TMS, TMS-base eller Web-TA. Denna FAQ handlar dock endast om nShift DHL & TMS/Web-TA-Base.

Hur laddar jag hem nShift DHL & TMS-Base?

nShift TMS-Base pluginet och Magento 2 modulen finns tillgängliga i nShift TMS portalen.

Kan jag använda samma plugin som jag tidigare hade till DHL multishipping?

Ja, om du har DHL Multishipping från Oktagon/Mediastrategi kan du fortsätta som vanligt. Du behöver endast ändra abonnemanget till DHL/TMS-base.

Vad är skillnaden mellan DHL Multishipping och nShift DHL/Web-TA Base?

Tekniskt sett är det ingen skillnad eftersom båda bokningssidorna tillhör samma plattform. Skillnaden kommer främst att vara utseendemässig, och vissa menyer kommer att se annorlunda ut. I Web-TA Base finns möjligheten att boka transporter även med DHL Express, något som inte var möjligt i DHL Multishipping.

Det står att jag kan få nShift Web-TA Base från 0 SEK/månad. Är det verkligen helt gratis?

Fram till den 31 oktober är TMS/Web-TA Base gratis för alla användare som migrerar från DHL Multishipping. För dig med 10 eller färre sändningar per månad (i genomsnitt) är TMS/Web-TA Base gratis även efter det. Se nedan för prislista baserad på sändningsvolym.

Hur räknar nShift ut månadsavgiften för nShift Web-TA Base från den 1 november?

Din månadsavgift baseras på din genomsnittliga sändningsvolym under de senaste 12 månaderna och uppdateras en gång per kvartal. nShift kommer att skicka ut en faktura med en rabatterad månadskostnad ned till 0 SEK för ert TMS/Web-TA Base-konto (exkl. tillval) som gäller fram till 31 okt, där det kommer att framgå vilken prisnivå er sändningsvolym ligger inom.

Finns det någon uppsägningstid för tjänsten och hur fungerar detta?

Uppsägningstiden enligt villkoren är 1 månad för nShifts tjänster. Värt att notera är att nShift fakturerar kvartalsvis och att gällande betalningsperiod, som alltså är för 3 månader, alltid betalas i sin helhet oavsett när en uppsägning kommer dem tillhanda. Om uppsägningen begärs med mindre än en månad kvar av aktuell betalningsperiod aktiveras även nästkommande tremånadersperiod och kontot avslutas först när denna period är över.

Kommer mina aktiverade tillval att påverkas något?

Nej, samtliga tillval som redan är aktiverade på ditt konto i DHL Multishipping kommer att finnas kvar efter övergången till TMS/Web-TA Base, och faktureras precis som tidigare i de fall tillvalet inte är gratis.

Kommer jag ha tillgång till samma funktioner och behålla mina inställningar, mallar, transportavtal och min adressbok?

Ja, samma funktioner kommer att finnas tillgängliga i Web-TA Base som i Multishipping och alla personliga inställningar kommer att vara oförändrade.

Vad kommer att hända med mina pågående sändningar?

All sändningsdata, både vad gäller pågående och arkiverade sändningar, kommer att finnas kvar när ert konto konverteras till nShift TMS/Web-TA Base. Denna data kommer dock inte att kunna överföras till MyDHL Freight.

Kommer jag ha fortsatt tillgång till mitt konto i DHL Multishipping även om jag skapar ett konto i MyDHL Freight innan 31 Maj?

Ja, såvida inget annat blir överenskommet mellan er och DHL.

Hur snabbt får jag tillgång till mitt nya Web-TA Base-konto efter att jag har beställt produkten? Kan jag använda tjänsten och boka sändningar omgående efter att jag tryckt på Beställ?

Ja, konverteringsprocessen sker omedelbart och ert nya konto kommer att vara redo att användas omedelbart efter att du loggat ut ur DHL Multishipping och loggat in i nShift TMS/Web-TA Base.

Vad händer om jag inte har gjort ett val innan 31 maj?

Efter 31 maj kommer du inte längre kunna använda ditt konto i DHL Multishipping för att boka sändningar, men sändningshistoriken och möjligheten att konvertera till ett TMS/Web-TA Base-konto kommer att finnas kvar.

Hur loggar jag in i mitt nya konto i nShift TMS/Web-TA Base?

Du loggar in via följande länk: https://service.web-ta.net/login/

Jag har en aktiv integration från Oktagon/Mediastrategi, kommer den att påverkas något om jag byter till nShift TMS/Web-TA Base?

Nej, Integrationskopplingen från Oktagon/Mediastrategi kommer att fungera precis som tidigare och påverkas alltså inte.

Kommer jag ha samma tillgång till en supportfunktion som jag hade i DHL Multishipping?

Ja, med skillnaden att nShift-supporten kan hjälpa dig med frågor relaterat till användandet av tjänsten (nShift TMS/Web-TA). Frågor som berör DHLs tjänster och diverse andra transportörsspecifika ärenden behöver fortfarande riktas direkt till DHLs kundtjänst. Och frågor kring Oktagons plugins & moduler hanteras av Oktagons support.

Hur kontaktar jag nShift TMS/Web-TA support om jag har frågor?

Som kund i nShift TMS har du tillgång till deras Help Center, där det finns utförliga beskrivningar i text och bilder om hur tjänsten kan användas. Du kan även ringa nShift på +4687298850 för att prata med deras TMS/Web-TA support.