Vad är skillnaden mellan DHL Multishipping och nShift Web-TA Base?

DHL Multishipping
blir nShift TMS-base

Tekniskt sett är det ingen skillnad eftersom båda bokningssidorna tillhör
samma plattform. Du kommer även kunna använda ditt tidigare DHL Shipping-plugin till
WooCommerce & modulen Magento 2. Du måste dock byta tjänst.

nShift DHL/TMS-base

Sändningar
Skapade sändningar per månad
Avgift
Avgift för nShift TMS-Base per månad
Premium
price
SEK / Månad
Innehåller en transportör som standard, välj din volymnivå av paket för att fortsätta*
Sändningar
Skapade sändningar per månad
Avgift
Avgift för nShift TMS-Base per månad
0 - 10
GRATIS
11 - 50
69 SEK
51 - 100
99 SEK
101 - 200
199 SEK
201 - 300
299 SEK
301 - 500
499 SEK
501 - 1000
999 SEK
1001 - 1500
1 499 SEK
1501 - 3000
2 999 SEK
3001 - 10000
3 999 SEK

DHL/TMS-Base FAQs

Den 31 maj 2022 stänger DHL Multishipping. Du som har ett plugin eller modul från Oktagon/Mediastrategi behöver inget nytt plugin utan kan använda det tidigare. Du måste dock byta till t.ex. nShift TMS, TMS-base eller Web-TA. Denna FAQ handlar dock endast om nShift DHL & TMS/Web-TA-Base.

Hur laddar jag hem nShift DHL & TMS-Base?

nShift TMS-Base pluginet och Magento 2 modulen finns tillgängliga i nShift TMS portalen.

Kan jag använda samma plugin som jag tidigare hade till DHL multishipping?

Ja, om du har DHL Multishipping från Oktagon/Mediastrategi kan du fortsätta som vanligt. Du behöver endast ändra abonnemanget till DHL/TMS-base.

Vad är skillnaden mellan DHL Multishipping och nShift DHL/Web-TA Base?

Tekniskt sett är det ingen skillnad eftersom båda bokningssidorna tillhör samma plattform. Skillnaden kommer främst att vara utseendemässig, och vissa menyer kommer att se annorlunda ut. I Web-TA Base finns möjligheten att boka transporter även med DHL Express, något som inte var möjligt i DHL Multishipping.

Det står att jag kan få nShift Web-TA Base från 0 SEK/månad. Är det verkligen helt gratis?

Fram till den 31 oktober är TMS/Web-TA Base gratis för alla användare som migrerar från DHL Multishipping. För dig med 10 eller färre sändningar per månad (i genomsnitt) är TMS/Web-TA Base gratis även efter det. Se nedan för prislista baserad på sändningsvolym.

Hur räknar nShift ut månadsavgiften för nShift Web-TA Base från den 1 november?

Din månadsavgift baseras på din genomsnittliga sändningsvolym under de senaste 12 månaderna och uppdateras en gång per kvartal. nShift kommer att skicka ut en faktura med en rabatterad månadskostnad ned till 0 SEK för ert TMS/Web-TA Base-konto (exkl. tillval) som gäller fram till 31 okt, där det kommer att framgå vilken prisnivå er sändningsvolym ligger inom.

Finns det någon uppsägningstid för tjänsten och hur fungerar detta?

Uppsägningstiden enligt villkoren är 1 månad för nShifts tjänster. Värt att notera är att nShift fakturerar kvartalsvis och att gällande betalningsperiod, som alltså är för 3 månader, alltid betalas i sin helhet oavsett när en uppsägning kommer dem tillhanda. Om uppsägningen begärs med mindre än en månad kvar av aktuell betalningsperiod aktiveras även nästkommande tremånadersperiod och kontot avslutas först när denna period är över.

Kommer mina aktiverade tillval att påverkas något?

Nej, samtliga tillval som redan är aktiverade på ditt konto i DHL Multishipping kommer att finnas kvar efter övergången till TMS/Web-TA Base, och faktureras precis som tidigare i de fall tillvalet inte är gratis.

Kommer jag ha tillgång till samma funktioner och behålla mina inställningar, mallar, transportavtal och min adressbok?

Ja, samma funktioner kommer att finnas tillgängliga i Web-TA Base som i Multishipping och alla personliga inställningar kommer att vara oförändrade.

Vad kommer att hända med mina pågående sändningar?

All sändningsdata, både vad gäller pågående och arkiverade sändningar, kommer att finnas kvar när ert konto konverteras till nShift TMS/Web-TA Base. Denna data kommer dock inte att kunna överföras till MyDHL Freight.

Kommer jag ha fortsatt tillgång till mitt konto i DHL Multishipping även om jag skapar ett konto i MyDHL Freight innan 31 Maj?

Ja, såvida inget annat blir överenskommet mellan er och DHL.

Hur snabbt får jag tillgång till mitt nya Web-TA Base-konto efter att jag har beställt produkten? Kan jag använda tjänsten och boka sändningar omgående efter att jag tryckt på Beställ?

Ja, konverteringsprocessen sker omedelbart och ert nya konto kommer att vara redo att användas omedelbart efter att du loggat ut ur DHL Multishipping och loggat in i nShift TMS/Web-TA Base.

Vad händer om jag inte har gjort ett val innan 31 maj?

Efter 31 maj kommer du inte längre kunna använda ditt konto i DHL Multishipping för att boka sändningar, men sändningshistoriken och möjligheten att konvertera till ett TMS/Web-TA Base-konto kommer att finnas kvar.

Hur loggar jag in i mitt nya konto i nShift TMS/Web-TA Base?

Du loggar in via följande länk: https://service.web-ta.net/login/

Jag har en aktiv integration från Oktagon/Mediastrategi, kommer den att påverkas något om jag byter till nShift TMS/Web-TA Base?

Nej, Integrationskopplingen från Oktagon/Mediastrategi kommer att fungera precis som tidigare och påverkas alltså inte.

Kommer jag ha samma tillgång till en supportfunktion som jag hade i DHL Multishipping?

Ja, med skillnaden att nShift-supporten kan hjälpa dig med frågor relaterat till användandet av tjänsten (nShift TMS/Web-TA). Frågor som berör DHLs tjänster och diverse andra transportörsspecifika ärenden behöver fortfarande riktas direkt till DHLs kundtjänst. Och frågor kring Oktagons plugins & moduler hanteras av Oktagons support.

Hur kontaktar jag nShift TMS/Web-TA support om jag har frågor?

Som kund i nShift TMS har du tillgång till deras Help Center, där det finns utförliga beskrivningar i text och bilder om hur tjänsten kan användas. Du kan även ringa nShift på +4687298850 för att prata med deras TMS/Web-TA support.