DHL Multishipping
blir nShift TMS-base
Tekniskt sett är det ingen skillnad eftersom båda bokningssidorna tillhör
samma plattform. Du kommer även kunna använda ditt tidigare DHL Shipping-plugin till
WooCommerce & modulen Magento 2. Du måste dock byta tjänst.
nShift DHL/TMS-base
DHL/TMS-Base FAQs
Den 31 maj 2022 stänger DHL Multishipping. Du som har ett plugin eller modul från Oktagon/Mediastrategi behöver inget nytt plugin utan kan använda det tidigare. Du måste dock byta till t.ex. nShift TMS, TMS-base eller Web-TA. Denna FAQ handlar dock endast om nShift DHL & TMS/Web-TA-Base.
nShift TMS-Base pluginet och Magento 2 modulen finns tillgängliga i nShift TMS portalen.
Ja, om du har DHL Multishipping från Oktagon/Mediastrategi kan du fortsätta som vanligt. Du behöver endast ändra abonnemanget till DHL/TMS-base.
Tekniskt sett är det ingen skillnad eftersom båda bokningssidorna tillhör samma plattform. Skillnaden kommer främst att vara utseendemässig, och vissa menyer kommer att se annorlunda ut. I Web-TA Base finns möjligheten att boka transporter även med DHL Express, något som inte var möjligt i DHL Multishipping.
Fram till den 31 oktober är TMS/Web-TA Base gratis för alla användare som migrerar från DHL Multishipping. För dig med 10 eller färre sändningar per månad (i genomsnitt) är TMS/Web-TA Base gratis även efter det. Se nedan för prislista baserad på sändningsvolym.
Din månadsavgift baseras på din genomsnittliga sändningsvolym under de senaste 12 månaderna och uppdateras en gång per kvartal. nShift kommer att skicka ut en faktura med en rabatterad månadskostnad ned till 0 SEK för ert TMS/Web-TA Base-konto (exkl. tillval) som gäller fram till 31 okt, där det kommer att framgå vilken prisnivå er sändningsvolym ligger inom.
Uppsägningstiden enligt villkoren är 1 månad för nShifts tjänster. Värt att notera är att nShift fakturerar kvartalsvis och att gällande betalningsperiod, som alltså är för 3 månader, alltid betalas i sin helhet oavsett när en uppsägning kommer dem tillhanda. Om uppsägningen begärs med mindre än en månad kvar av aktuell betalningsperiod aktiveras även nästkommande tremånadersperiod och kontot avslutas först när denna period är över.
Nej, samtliga tillval som redan är aktiverade på ditt konto i DHL Multishipping kommer att finnas kvar efter övergången till TMS/Web-TA Base, och faktureras precis som tidigare i de fall tillvalet inte är gratis.
Ja, samma funktioner kommer att finnas tillgängliga i Web-TA Base som i Multishipping och alla personliga inställningar kommer att vara oförändrade.
All sändningsdata, både vad gäller pågående och arkiverade sändningar, kommer att finnas kvar när ert konto konverteras till nShift TMS/Web-TA Base. Denna data kommer dock inte att kunna överföras till MyDHL Freight.
Ja, såvida inget annat blir överenskommet mellan er och DHL.
Ja, konverteringsprocessen sker omedelbart och ert nya konto kommer att vara redo att användas omedelbart efter att du loggat ut ur DHL Multishipping och loggat in i nShift TMS/Web-TA Base.
Efter 31 maj kommer du inte längre kunna använda ditt konto i DHL Multishipping för att boka sändningar, men sändningshistoriken och möjligheten att konvertera till ett TMS/Web-TA Base-konto kommer att finnas kvar.
Du loggar in via följande länk: https://service.web-ta.net/login/
Nej, Integrationskopplingen från Oktagon/Mediastrategi kommer att fungera precis som tidigare och påverkas alltså inte.
Ja, med skillnaden att nShift-supporten kan hjälpa dig med frågor relaterat till användandet av tjänsten (nShift TMS/Web-TA). Frågor som berör DHLs tjänster och diverse andra transportörsspecifika ärenden behöver fortfarande riktas direkt till DHLs kundtjänst. Och frågor kring Oktagons plugins & moduler hanteras av Oktagons support.
Som kund i nShift TMS har du tillgång till deras Help Center, där det finns utförliga beskrivningar i text och bilder om hur tjänsten kan användas. Du kan även ringa nShift på +4687298850 för att prata med deras TMS/Web-TA support.